Sunday, April 18, 2010

resepi org kulit putih

aku takde lah pandai masak sangat, janji sedap sudah dan buat pengetahuan korang. aku nie jenis pemalas tahap vavun nak ke dapur, tambah-tambah lagi kalau akak aku balik rumah. ha memang aku goyang mulut je la kat rumah, ahahaha.

malas nak membebel, nie haa mak nak kongsi resepi dengan you all semua masakan ala-ala orang putih gitu (erkkk geli jerk, ahaha). resepi nie pon c saripah anak pak syed rahman yang kasi sebab hari tuh lepak rumah die, umi die hidang aku ngan makanan orang putih nie. perghhhhh sedap kot!

nie bahan-bahannya;

1 tin mshrum butang
1 tin cmbell mshrum
1 tin cmbell ayam
bwang besa (ikut suke angpe la, nak msuk bape guni)
bwang putih 3ulas
halia sebesar ibu jari
dging minch
black pper

cara-caranya;

rebuskan macaroni (bubuh minyak sdikit dalam rebusan)
pas makaroni tuhh da lembik ala siput sedut, toskan. pastu letak kat sebelah.panaskan minyak,
msukan dging ngan bwang dan hlia, bila da de bau ala mnyak wangi body shop, msukan cmbell pula, egat 1tin 2kali ayor nye tuan2 dan puan2. pastu cndawan butang dan sedikit black pper.
tadaaaaa dah siap.


nie 1st time buat ntok semua kekaseh hati saya, ouhhhh ianya terbukti SEDAP. sumpah tak tipu

No comments:

Post a Comment