Sunday, February 6, 2011

perihal seseorang




aku suka tengok 1 keluarga yang rapat dengan family aku, suka tengok didikan agama yang dia sampaikan kepada anak-anak. sekarang dua anak terunanya dihantar untuk menjadi tahfiz, sekarang kedua anak terunanya menjadi agak penyegan berbanding masa dieorang kecik-kecik dulu.

yang sulung tingkatan 3 dan yang kedua tingkatan 1, dua2 xbelajar mana-mana sekolah kecuali belajar sekolah tahfiz di kedah. kadang-kadang aku pon segan dengan dieorang, even dieorg pangkat adek tapi aku segan gile sebab kecik-kecik dah hafal alquran. bacaan pula lancar, kalahkan si tua bangka macam aku.


kawan mak aku pernah cakap, dia nak hantar anak dia belajar di indon plak. dia juga pernah cakap, kalau kita menghafal 1 alquran, insyallah rezeki kita murah. aku suka tengok didikan yang umi mereka terapkan,pakai jubah n serban dan si kecil maria, cantek molek pabila mengenakan tudung, cukup manis! mungkin bagi umi mereka, ilmu dunia tidak perlu kita kejarkan. ilmu akhirat yang penting kerna ilmu akhirat yang menentukan tempat untuk kita berada:) .

2 comments: