Thursday, February 10, 2011

tips kuruskan badan dalam islam


ha cakap la kat mana orang, siapa yang tak mo kurus. habaq mai kat aku, kalau tanya kucing aku yang debab pon, dia pon nak kurus sebab senang dia nak ikut kucing siam mana ntah nak p balek bangkok.


aku pernah diet, dalam beberapa hari tak makan nasi tapi xjadi sebab orang melayu kampung macam aku nie memang xkan lari dari nasi. laen kalau melayu celup putih kan, nak sentuh nasi pon tak lalu, gewdik! nyampah betol jumpa orang macam nie. okay patah balek ke jalan kebenaran, aku dah cube macam-macam. sental krim halia la, krim halia plus cili la, macam-macam la. xda pon perut kempis, kentut maken banyak ada. pastu bilik bau macam paris hilton punya perfium hahaha!


aku rasa diet nie paling berkesan, lagipun dalam islam ada menyuruh kita diet macam nie

1) Jangan Makan Daging bersama SusuContohnya makan nasi daging merah dan minum milo ais

2) Jangan Makan Danging Bersama Ikan - Contohnya makan nasi bersama lauk ikan goreng dan daging masak kicap

3) Jangan Makan Ikan bersama SusuContohnya makan nasi lauk ikan kemudian minum teh ais

4) Jangan Makan Ayam bersama susuContohnya makan Kfc dengan milo ais

5) Jangan Makan Ikan bersama TelurContohnya makan nasi, ikan goreng dan telur dadar

6) Jangan Makan Ikan bersama Daun Salad - Contohnya makan nasi berlauk ikan dan ulam salad

7) Jangan Makan Susu bersama cuka - Contohnya Makan nasi bersama lauk yang mengandugi cuka (sambal tumis, sos dsb) dan minum teh ais

8 ) Jangan Makan Buah + Susu - Contohnya yougurt buah, aiskrim dan buah (aduh my fav)

9) Jangan Makan Buah selepas makan sebaiknya makan buah sebelum makan.

10) Jangan tidur selepas makan (selepas 1 jam)

11) Jangan tinggal makan malam kerana orang yang mengamalkan tinggal makan malam akan di makan usia dan kolestrol akan bertambah 2 kali ganda.

haaaaa pasnie boleh la ada potongan badan macam mak dara, badan dia macam anak dara kan. jeles betol aku tengok!

4 comments: