Friday, March 18, 2011

jeddah ke makkah pula(:

sampai ke aiport jeddah dalam pukul 10 pagi jumaat, settle je semua. semua bertolak ke makkah, dalam tengahari sampai ke makkah.

sambil melihat dari monitor,

airport jeddah xda la cantek macam dubai, biasa je. dari tempat turun nak p tempat airport mang jauh. pastu tempat nak duduk pon xda, apatah lagi shop nak beli air. lepas da settle amek beg, pasport n blabla. kami naek bus ke makkah pula.

makanan yang disediakan didalam bus.

hari pertama sampai xda la ramai sangat manusia, bila masuk hari ketiga ramai sangat. macam musim haji je. semua tempat full, hari pertama ngan hari ketiga jemaah dari mesia tak ramai sangat yang aku nengok, hari keempat baru ramai yang dari mesia. yang ramai orang turki, orang turki nie mang penting diri sendiri. badan depa dah la besaq, sampai aku boleh terpelanting nun jauh ke sana. kalau time nak solat lagi la, xkire ada sofh ke, depa maen hentam je. bila nk sujud, kepala duk langgar ngan muntut die. pastu maen langkah je beg, xkire dalam beg ada quran ke x. memang penting diri sendiri, laen dengan orang mesia, yang penuh ngan adab sopan. depa mang xda adab sopan, sumpah aku tak tipu. memang dugaan habes bila kita berada disana




odaway pergi ke makkah, mutawif dari indonesia yang iringi kami. tapi mutawif nie macam syok sendirik, kesian je aku nengok hihi. asyik duk nasyid je, aku takmo dengar nasyid. aku nak dengar cerita-cerita nabi la n sejarah-sejarah islam la. humhhhhh


LIKE la kalau korang hot;)

2 comments:

  1. hehehhee. dia nasyid lagu ape? ummii ummii ke? hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha, ntah la. esya dgr je, naseb baek sore sdap hihi

    ReplyDelete