Wednesday, June 15, 2011

dulukala

yang pasti badan bapak aku buka ketul-ketul macam dalam gambar gajah ini nye, hahaha


masa zaman dulukala, aku amat lah penakut pada HANTU. bila balik kampung, mesti aku pergi mandi atau jamban dengan sepupu papat papan bagai la. kalau nak mandi mesti bertiga dalam jamban, kadang-kadang terdengar suara arwah mak tah (nenek) jerit dari dapur,

"ha, itu kome mesti mandi dalam kolah kan?" cepat keluar!!!!

dengar je suara mak tah menempik dari dapur, mencecek kami keluar dari kolah hahahahha. dan air kolah yang kami berenang macam kolam renang, air tuh kami tak buang pon hahahah. kuang hajo kan? hahahaha.
sekali sekala kasi penerang hati sket kat sepupu yang laen
ekekeke

teringat masa dulu, arwah abah selalu masuk hutan. tengok anak-anak buah buat kerja ke idak o kadang-kadang kena bermalam dalam hutan.
dan aku suka tanya soalan tak masuk akal.



aku: abah, hutan tuh tempat die keras tak?

abah: entah la, selama abah masuk hutan, tanah keras je. tak pernah lagi lembut.

aku: ohhhhhh okay, baeklah.


aku punya la tanya serius, dia boleh lak buat lawak hahahahahha. adehhhhh lawok-lawok, haihhhhh teringat zaman dulu-dulu, luv u abah. muachhhhh.
semoga abah ditempatkan orang-orang yang beriman,
amin...............


LIKE la kalau korang hot;)

No comments:

Post a Comment