Monday, June 14, 2010

alkesah periuk yang malang

pada suatu hari, si mak mahu pergi ambil anaknya ditempat kerja. sebelum itu, si ibu teringat yang dia ada masak kacang rebus didapur, lalu pergi ke dapur untuk menambahkan sedikit air didalam periuk . selesai sudah hal didapur, si ibu masuk bilik dan mendirikan solat asar.

selesai sudah mendirikan solat, lalu si ibu menyiapkan diri untuk mengambil si anak daranya ditempat kerja. si ibu terlupa akan perihal didapur, lupa untuk menutup api didapur. anak-anaknya yang lain keluar, pergi menyelesaikan hal dunia.

pabila anaknya pulang, anaknya terbau akan sesuatu yang teramat menusuk dibatang hidung yang agak mancung nie (mancung ke?)

si anak: mak nie bau apa nie?

mak: kamu nak tahu?

mak: sebelum mak nak ambil shawa, mak pergi dapur, tambah air dalam periuk yang 'kacang kamu tanya semalam tu'. pastu mak sembahyang dan siap-siap amek kakwa. sampei je rumah, 1 rumah ada asap dan bau hangus. habes periuk mak, habuk kacang pon da xda.

si anak: ya ALLAH, naseb baek rumah x terbakar,

mak: tu lah, kalau lambat mahunya rumah nie terbakar.

hahahaha, ha tu lah dia dialog btween i ngan mummy i. hahaha, adeyhhh lawok2. pas abeh je mummy i cerita, kami gelak bila i tnjuk periuk yang mummy i masak. haha sangat la power ranger, alhamdulillah sangat2 rumah xkena pape. haihhh pasnie, memang kena hati-hati. tak boleh cuai,sebelum keluar mesti check semua.

hebat bukan?
agak-agak boleh buat teropong anak udang tak?
ehehhe

2 comments: