Monday, March 21, 2011

miqat di ta'naim


bila dah buat tawaf umrah dua kali, mak ajak buat tawaf umrah untuk ketiga pula. memula macam blur cket, nak pergi ta'naim naek apa. alhamdulillah bile ada jemaah laen ada yang nak pergi ta'naim jugak. kalau korang naek van o kereta memang kena charge mahal, so better korang jalan kaki sikit ke stesen bus. stesen bus ada dekat masjidil haram, lebih kurang dekat dengan kfc. tambang bus ke ta'naim dalam 2 riyal je, murah kan?

aku ngan mak, biasanya akan sembahyang sunnat ihram dekat hotel je. bile dah sampai ta'naim, kiteorg juz tukar bus je. ada yang sembahyang sunnat ihram kat masjid tapi kiteorg xmo membuang masa.



bus nie yang akan korang naek, kalau nak pergi miqat di ta'naim. bus die okay sangat, tak macam bus metro p rapid (yang kadang-kadang aircond pasang ciput).

alhamdulillah, aku n mak dapat buat tawaf umrah 7 kali. letih dibuatnya sebab ada 2hari kami buat tawaf umrah dua kali, so kena lah balik hotel, mandi sunnat, sembahyang sunnat dan miqat semula. bila nak tawaf macam nak pergi perang sebab orang turki memang kasar, suka tolak-tolak. kesian orang asia tenggara macam kita, yang kecik molek, nak dibandingkan orang-orang turki yang 3 kali ganda dari kita:(.



LIKE la kalau korang hot;)

No comments:

Post a Comment