Monday, March 21, 2011

ziarah luar makkah


selang beberapa hari, kami buat ziarah luar di makkah, pergi jabal rahmah, sekitar gua hira' dan miqat di masjid (yang ada telaga beracun)


dijabal rahmah, doa jodoh makbul. semua kawan2 doa kirim doa jodoh, pasnie boleh la rasa nasi minyak korang;p.


memang semput naek jabal rahmah nie,


bila dah sampai terkedu bila dapat tengok tugu dimana pertemuan antara adam dan hawa



bila nak turun tak syok bila tengok budak-budak nie, bukannya xda tangan tapi depa lipat tangan tuh ke belakang. humhhhhhh xpatot,


terkilan tak dapat naek unta, warghhh sedehnye!


di mina,


istana raja arab, raja aziz,


terusan air (aku tak ingat siapa tapi tak silap die seorang janda yang kaya dan dia bermurah hati buat terusan air untuk penduduk makkah)


kami miqat dan niat ihram di masjid yang ada telaga beracun tapi sekarang telaga tuh dah tutup.


dari dalam bus, kelihatan gua hira'. kalaulah dapat naek tapi gua nie laki je naek. sedihnye xdapat naek. korang boleh klik gambar kat bawah nie, boleh tengok orang yang pakai baju putih sedang mendaki gua hira'




LIKE la kalau korang hot;)

No comments:

Post a Comment